Mondays..

De senaste veckorna har allt kännts så himla bra på måndagarna. Idag är inget undantag. Jag har varit på veckans roligaste dansklass (jazz mellan/avancerad), tagit en varm choklad och tjötat med Sandra, tränat på auditionlåtarna och de känns bra, jag är laddad både för Mariette i Sthlm och för audition. MEN så har man den där tisdagen som ligger där ivägen och lurar. Om jag varit uppe och svävat bland molnen på måndagarna kan man säga att jag fallit ner till betydligt lägre breddgrader på tisdagkvällarna. Jag älskar mitt nya jobb på Funkykidz, det måste jag säga. Att få sprida dansglädje och energi till barnen samtidigt som man själv har roligt är verkligen toppen. Men allt går ju inte alltid "som en dans" skulle man kunna säga och starten i Varberg har varit ganska tuff. Det är egentligen inget fel på barnen där, men trötta efter en dag i skolan/på dagis och fulla av spring i benen och bus har man ingen lätt uppgift som instruktör att försöka få ordning på det hela. Imorgon ska jag få ha assistent på båda de äldre grupperna och jag hoppas verkligen att det känns bättre då! För senast var det verkligen kaos, jag kunde inte lägga någon energi på dansen utan fick bara försöka skapa ordning och ärligt talat var det inte alls kul. Grupperna är dessutom ganska stora, över 20 barn i vissa. Men imorgon är det nya tag som gäller och jag hoppas på det bästa. I Kungsbacka däremot går allt finnemang och jag har verkligen roligt när jag jobbar där, så jag hoppas kunna ta med mig lite av den där goda andan ner till Varberg också, så att dansen och glädjen kan ligga i fokus även där! Tror att både jag och barnen mår bättre av det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0