Holding on forever

Hemma igen efter ett mycket snabbt men mycket lyckat besök i hufvudstaden. Det har gått långt tid emellan Mariettes spelningar den senaste tiden. Jag har inte varit lika bortskämd med den där fantastiska känslan som på något sätt alltid infinner sig när hon står på scen, den som jag fick uppleva nästan varje vecka förra sommaren. Även om man inte vänjer sig, inte ens då, så var det något som hela tiden var så självklart, att snart skulle det komma fler spelningar och även om man såklart inte kunde gå på alla så fanns det alltid någon. Men nu när de har blivit så sällsynta känns det som att man mer tar till vara på varje chans och verkligen inser att det kan vara långt till nästa gång. Spelningen igår var magisk. De höll på riktigt länge, man märkte att alla var där för hennes skull och man hade hunnit lära sig de nya låtarna och kunde sjunga med, hon var märkbart imponerad. Men det där Judy's, som stället hette, kan inte ha speciellt smart personal! Det fanns ingenstans att sitta, de flesta valde golvet, och förutom själva spelningen var det bara lite tyst bakgrundsmusik som man typ behövde stetoskop för att höra. Hallå eller!? När man väl  har lyckats få dit en massa folk som vill komma och lyssna på bra musik och ha en kul kväll kan man väl i alla fall försöka hålla igång partyt och få sålt lite extra? Men nähä, runt elvasnåret var det folktomt och tack och godnatt på Judy's. Jag klagar iofs inte, jag fick se, höra och träffa Mary och hade en jättebra kväll och hade ändå inte planerat något hårt festande med tanke på den stora dagen imorgon ;) men man får väl ändå ha lite sinne för affärer, och kanske framför allt för sitt rykte!

Jaja, jag är nöjd i alla fall! Och jag fick träffa Emmy och hennes fina små katter också :) Helt rätt val att åka dit.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Det var verkligen jättebra!

2011-09-29 @ 20:43:57
URL: http://stundersomfarhjartatattle.blogg.se/
Postat av: svonni

yeeeeeeey! happy for ya!

2011-09-29 @ 22:17:49
URL: http://sjcef.blogg.se/
Postat av: Emmy Adolfsson

Jepp, helt rätt val att komma hit! =) Allsången på Forever var underbar!!

2011-10-03 @ 08:38:53
URL: http://emmyadolfsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0