Working 9 to 5

Haha det slog mig att just 9 till 5 har jag nog aldrig jobbat.. Snarare 7:30-16:15 typ, fast det kanske också räknas? Den här veckan har det i vilket fall som helst blivit lite mer fart på jobbandet. Det var änna dags! Tre dagar i rad på Signes nu + Funkykidz i söndags och igår, så jag har inte legat på latsidan.

Ikväll blev det både stepp och jazz. Steppen är som sagt inte lätt alltså, men det går framåt och ibland är det faktiskt som att fötterna går helt av sig själva hur fort som helst, när man väl lyckats nöta in det. Den känslan är go. Men ibland är det trögt och krampaktigt också och det är som att fötterna och hjärnan är från olika planeter och inte förstår varandra. Lite jobbigt att inte ha någonstans att öva, tror inte mamma blir så glad om jag kör ett pass hemma på parketten.. Men kanske kan man åka ner till Kungsbacka Danscenter någon förmiddag när det ändå inte är någar klasser? Hmmm, värt att tänka på! Behöver få till de där drawbacksen nu, när man ska hoppa bakåt och medans man är i luften vinkla ner vristerna lite så att tårna slår i golvet och det blir ett ljud. Ska man bli en Fred Astaire är det nog läge att börja satsa nu ;) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0