Vikarie

Stackars Marie-Christine har fått blindtarmsinflammation, så jag får hoppa in och ta hennes Bliss-klasser i Varberg ikväll. Lite synd att missa steppen igen, det är ju så himla kul och jag var borta förra veckan med, men det är ju klart att man ställer upp när något sånt här händer. Att få vikarie ska ju vara hennes minsta problem nu, usch, det måste göra jätteont :(

Så tänkte lära in 12-14-åringarnas koreografi lite snabbt nu innan jag åker ner. Uppvärmningen får de ha samma som 9-11-åringarna, för jag hinner omöjligt lära in ett helt nytt pass på en dag, men ska i alla fall försöka lära ut rätt koreografi, så att de inte kommer efter bara för att de har en annan instruktör.

Igår gick det faktiskt hyfsat bra med mina Funkykidz-grupper. Ibland kan det göra så stor skillnad bara om ett barn inte är där en lektion. Det räcker med en enda liten busunge för att trigga större delen av gruppen att springa omkring och skrika och jaga varandra och allmänt göra tvärt emot vad jag säger. Men det menar jag inte att någon förstör med mening, bara det att vissa har så mycket energi och spring i benen och kanske inte har någon ro eller lust med att stå på fina rader och göra samma danssteg som jag. Men det känns som att jag börjar lära mig att hantera barnen mer och mer och att de flesta av dem börjar lära sig vad som är okej och inte. Hoppas det fortsätter så här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0