Helgen

Vilken heeeeelg! Fredagen blev precis så bra som jag hade hoppats, om inte bättre? Det var riktigt längesedan jag var på en spelning med så många fans och så sjukt bra stämning! Nästan som the good old days. Och Mariette var fantastisk på scen. Behöver jag säga mer? Bästa kvällen på länge helt enkelt. Ren lycka.

I lördags skulle jag och Lisa gå på Liseberg och utnyttja Jimmys sista personalbiljetter. Det blev dock ett ganska kort besök, vi åkte lite saker, gick runt lite och drack varm choklad, men sen blev det helt enkelt för kallt för att flyga fram i full fart uppe i luften, så godhjärtade som vi är gav vi bort resterande biljetter till en tacksam barnfamilj. Istället åkte vi och spanade in Dag och Mosses nya lägenhet och det blev en spel/filmkväll där. Väldigt mysigt och kul att samlas ett litet gäng från Bjärnum för första gången på väldigt länge.

Så igår var det som vanligt dags för mina klasser på Funkykidz, bara det lilla problemet att någonstans natten mellan fredag och lördag efter Marys spelning så försvann min röst. Typ helt. Och den kom liksom inte tillbaka särskilt mycket under lördagen. Så det blev att jag körde 3 dansklasser viskandes, hostandes och väsandes. Ett stort tack måste jag ge till den som uppfann mikrofonen!!!! Som tur var skötte Paula snacket på 4-5:an, men under sista klassen var det ändå på håret att det inte gick. Typ en viskning - HOST HOST HOST - en väsning - HOST HOST HOST. Men jag fick lärt ut allt jag skulle i alla fall och vad mer kan man begära i ett sådant läge? Sen blev det en väldigt slapp och uppvilande dag, hyrde Red riding hood och kollade på den. Kuslig, men riktigt bra!

Hade tänkt att vara med på Göta Lejon-spelningen på Liseberg igår kväll, men med den halsen jag hade och det äckliga och iskalla höstrusket såg jag faktiskt inte någon poäng i att åka dit. Kändes liksom inte som att det skulle vara den bästa medicinen att först dansa sig varm för att sedan i kort kjol stå helt stilla i regn och typ frost och kolla på fyrverkerier..

Idag ringde min chef från Signes och undrade om jag kunde jobba imorgon, men helt seriöst, jag borde varken jobba med mat eller med gamla när jag är så här, så fick tacka nej. Ingen röst, (liiite bättre idag, men ändå), massa hosta, tjockt slem och ont i halsen. Synd när jag får chansen efter ett litet uppehåll, men det lät som att det kunde finnas tider nästa vecka också! Vet dock inte hur jag ska klara mina klasser imorgon kväll? Ingen mic och dessutom grupper som är betydligt mer krävande röstmässigt än de igår. Kommer inte rösten tillbaka är det nog tyvärr omöjligt.


Ett gött gäng! Emelies bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0