It's a small small world

Torsdag är min estetiskaste (heter det så?) dag i veckan. Sånglektion, jazz och modernt. Det dumma är bara att dessa små lektioner ligger med 1½ timmes mellanrum, cirka typ ungefär så mycket tid att man inte hinner göra något särskilt, men ändå har en massa tid att döda! Fösta "håltimman" åkte jag in till Nordstan och köpte en baguette, inte var dag man sätter sig någonstans och äter helt själv, men jag kan faktiskt se en viss charm i det, särskilt om man är någonstas där många går förbi, bara att kolla på folk kan vara ganska underhållande. Andra hålet höll jag mig kvar på Dansforum, köpte en kanelbulle att mumsa på, stretchade lite och kollade på en hip hop-klass.

Idag på sånglektionen hände något lustigt. Jag hade tagit med mig Lies Beyond (den Mariette sjöng på sin idolaudition) och skulle börja förklara för min sångpedagog vad det var för låt, men då avbröt hon mig med:

Jaa men jag tyckte jag kände igen namnet, vi brukar lyssna på henne hemma. Jag älskar verkligen henne. Nu när jag fyller 35 i höst är min högsta önskan att hon kommer och spelar på min fest.


Hahahah, inte konstigt att jag har klickat med henne! Så jag tipsade om spelningen på Saga bar imorgon och hon sa att det kan hända att hon dyker upp. Världen är liten!

Dansen var kul idag också, annars är inte torsdagen en sån höjdardag dansmässigt (kanske mest för att de klasser jag tar övriga dagar är helt fantastiska) Men jazzen gick bra och jag hängde med på koreografin fastän jag inte var där förra gången och därmed missade när hon gick igenom andra halvan. Och på moderna hade vi vikarie, så det blev en helt annorlunda lektion. Jag känner mig nog lite mer hemma i den stilen vi gjorde idag så det var också nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0