Tosca

Blev ett spontant operabesök igår! Dalias kompis hade fixat billiga biljetter till Tosca, som han är med i. Jag är väl helt ärligt ingen operafantast, men kan ju alltid vara kul att vara lite kulturell när det är till ett sådant bra pris, om inte annat bara för att känna av stämningen på Göteborgsoperan! Personligen så tycketr jag att föreställningen var ganska seg, allt som hände i de tre akterna kunde lätt kortas ner till en enda akt så kunde man fått med fler intriger istället! Men det är kanske grejen med opera att man sjunger samma sak 14 gånger i olika formuleringar, vad vet jag. Det var helt okej ändå. Lite kul också att gå på en föreställning som man inte visste något om. De flesta musikaler jag har varit på i alla fall det senaste har jag kännt till ungefär vad som ska hända och alltid när vi har sett något med skolan har vi varit tvugna att läsa på, men här var det inga problem att hänga med och förstå allt, fast man inte kände till storyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0