Idol 2004-2011

Jaha, då var sista svenska Idolfinalen avgjord. Personligen har jag upptäckt framför allt tre nya helt fantastiska artister genom åren som alla berört mig väldigt mycket. Tre väldigt olika personer som deltog säsongerna 2005, 2009 och 2011. Alla tre råkar börja på M.

2005 var året då Måns Zelmerlöw ställde upp. Charmigare kille får man ju leta efter!!!!! Jag blir verkligen helt lycklig när jag ser honom! Och hans röst är helt underbar. Tyckte om honom under programmet, men det var under Let's Dance några månader senare som jag verkligen fick upp ögonen och sedan dess har jag inte stängt dem.



2009 hade jag tröttnat lite på Idol, men kollade i alla fall eftersom en kille från mitt gymnasie hade tagit sig ända till fredagsfinalerna. Och herre gud, tänk om jag inte hade gjort det!!!!!!! Då hade jag inte varit samma person idag kan jag säga. Tror inte det krävs någon närmare förklaring, alla som känner mig vet nog att det är Mariette Hansson det handlar om. En helt fantastisk person och artist som på något helt sjukt sätt tog sig rätt igenom TV-rutan och gjorde att jag inte hade något annat val än att fortsätta följa henne långt efter programmets slut, vilket jag tänker fortsätta göra.



Och så har vi då 2011 då, i år. Där den klarast lysande stjärnan enligt mig är Moa Lignell från Alingsås. Har hört av många att "henne borde väl du gilla, hon är ju typ som Mariette". Ja, vid första anblicken kanske, med dreadsen och gitarren, men där tar det faktist stopp. De är verkligen helt olika i både röst, uttryck, utseende och personlighet, så jag gillar Moa för att hon är hon och inte för att hon påminner om Mary. Hennes röst berör verkligen och hon är så enkel och det är det som gör att allting blir så äkta. Hoppas på att få höra mer från henne!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0