Miniaudition

Den här veckan har nog varit en av de stressigaste i mitt liv! Det mesta berodde nog på miniaudition som vi hade igår. Dvs lärarna hade skapat en verklighetstrogen auditiondag för oss, där vi fick göra både dans-, drama- och sångprov. Hela veckan har bestått av träning inför denna stora dag, som trots att den egentligen inte betyder något speciellt mer än bara övning, har vuxit sig till något extremt viktigt. Antagligen för att nästan 30 av oss i klassen har riktiga auditions under påsklovet. Man har fått en chans att prova om rösten och nerverna håller när nervositeten sätts på prov och det bli allvar.

Det visade sig i alla fall bli en mycket givande dag och alla proven måste jag säga att jag är mer eller mindre nöjd med. Dansen kändes lite stel, jag vet ju att det är där jag verkligen kan glänsa, så jag tror att det ledde till att jag spände mig en del. Men när vi fick feedback efteråt sa den enda i juryn som vi aldrig hade träffat innan att jag var någon man kom ihåg, att jag hade nåt och han kom till och med ihåg mitt nr på nummerlappen 4 timmar senare! :) Monologen var kul att göra. Haha kan knappt fatta att jag själv skriver det! För ett år sedan när jag skulle söka till PAS var jag verkligen livrädd för monologen, det var det provet jag verkligen fasade för och jag var helt ny på området. Men nu vet jag att jag verkligen har jobbat med min monolog, jag känner mig säker på min karaktär och vad jag vill få fram och det känns faktiskt roligt att framföra den. Sist hade jag sångprov, där jag sjöng The wizard and I. Det gick riktigt bra, jag var rätt så orolig för att rösten skulle spricka och för att man inte hade tillfälle att träna med pianisten innan (låten innehåller både tempobyten, tonartsbyten och taktartsbyten). Men det kändes mycket bättre än i tisdags när jag jobbade med den på worksen och jag tror att den kommer gå riktigt bra på torsdag på PAS!

Så med andra ord fick jag ut mycket av miniaudition och den satte nog lite eld i baken på oss så att vi verkligen tog tag i att jobba med vårt auditionmaterial!

Nu är jag hemma och har en riktigt lugn dag som jag tycker att jag förtjänar nu. Ska försöka njuta så mycket som möjligt av mitt påsklov, samtidigt som jag vill vara effektiv, ladda och förbereda mig inför audition och hinna träffa vänner och sånt!


Frugan och jag är en fröjd att se på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0