8 JULI

Sitter i skolan och har haft två lektioner clownteknik idag! Mycket spännande, rolig och intressant upplevelse! Vi fick alla hitta den egna clownen inom oss. Mycket skratt och det blev riktigt kul när alla skulle ställa sig inför klassen som sin clown och sjunga den första låt man kom att tänka på. Blev både Sommaren är kort, Yeah yeah wow wow, Waterloo, My heart will go on och annat fint.

Får la uppdatera lite om vad som har hänt i veckan med! Studiebesöket i Gbg var väldigt intressant. Försk besökte vi BA, där fick jag se danstreornas jazzlektion. Måste faktiskt erkänna att jag blev riktigt besviken. De var ju såklart långt ifrån dåliga, men jag hade väntat mig betydligt mer av sistaårselever på en av Sveriges ledande dansarutbildningar. Mina vänner som utbildar sig utomlands gör därmed helt rätt!

Sen åkte vi vidare till PAS. Där såg jag en del av treornas balett och en liten snutt av ettornas stepp. Jag blev jättesugen! Steppen var verkligen högre tempo än här och många elever i PAS-ettan kommer från Bjärnum så jag kan tänka mig hur mycket de har lärt sig på detta året! PAS är verkligen den skolan jag vill komma in på! Mycket dans, en bred utbildning och inte bara klassisk sång, det låter som något för mig!!! Om mindre än en månad vet jag!!!!

På kvällen såg vi Sunset Boulevard på operan. Jag och 6 till fick äran att få en rundvisning precis innan föreställningen började, vilket var kul! Folk var ju i stort sett redo för föreställning så man fick känna av lite hur det är på riktigt! Jag hade inte så höga förväntningar på musikalen, många hade sagt att den skulle vara seg. Men ibland är det bra att inte vänta sig för mycket, för så dålig var den inte! Inget jag hade velat se igen, men helt okej och kul att ha sett den.

Tyvärr kände jag mig inte så bra udner dagen, en grov förkylning med sjukt jobbig hosta, så jag stannade hemma i Kungsbacka fram tills igår och vilade upp mig ordentligt! Jätteskönt och avslappnande!

Nuuu är jag så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!!!! :D Har nämligen precis upptääckt att 8 juli är ett datum att se fram emot!!!! Första kända spelningen för MARY I SOMMAR!!!!! WIIIIIIIIIE!!! Så underbart att i alla fall ha ett datum att se fram emot! Förhoppningsvis bler det många fler både innan och efter, men just nu räcker ett enda litet datum för att lysa upp min vardag!!! :D


Kommentarer
Postat av: Emma Pettersson

Var fick du reda på det där med Maryspelningen???

2011-04-22 @ 10:35:01
Postat av: Eva

Det var någon som hade skrivit det på Facebook, sen hittade jag det på http://www.hwitan.se/underhallning.htm :)

2011-04-22 @ 12:11:08
URL: http://evalie.blogg.se/
Postat av: Sophie M

Jag längtar som f*n

2011-04-26 @ 16:42:06
URL: http://stundersomfarhjartatattle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0