Hur fan övar man?

Idag började vi med en diskusssion som vår lärare döpte tlil "Hur fan övar man?" där vi skrev upp massa tips på hur man mest effektivt övar sång. Sen tränade jag och min Danny aka Pontus vidare på våran duett. Sen hade vi dans och vi körde vidare på en modern dans som handlar om att man missar ett tåg. Igår filmade vi in de danserna vi har gjort hittills och de ska vi kolla på på lektionen imorgon. Dessutom ska vi ha korta utvecklingssamtal om hur det har gått så här långt och vad man ska tänka på och sånt! Efter lunch satte vi slutscenen i våran teaterproduktion. Tror att den kan bli riktigt stark och gripande, hoppas på det i alla fall! Jag fick vara riktigt arg och verkligen skrika, det var ganska jobbigt faktiskt, men utvecklande! Sen hade vi drama sist och då jobbade vi med undertexter. Hur man kunde säga samma sak på olika sätt för att mena olika saker.

Efter skolan var både jag och Lisa ganska off. Så vi bestämde oss för att gå på en härlig kvällspromenad för att få lite nytt syre. Man är ju i skolan heeeela dagarna, någon dag var Lisa där mellan 9 på morgonen och 9 på kvällen. Man får tänka lite på att ta lite luft och göra annat emellanåt!

Nu har vi kollat Idol och ska väl snart sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0