Worksvecka

Shit vilken vecka vi har! I måndags blev det Commercial jazz (hur fan stavas det?), info om showperioden och sen ett körnummer ur We will rock you!

Igår hade vi modernt på morgonen, sen dans ur We will rock you (skitkul att ha lite koll på ett nummer, eftersom vi ska se den i vinter) och slutligen en videoföreläsning av Kay Pollack, som handlade om i stort sett att man ska se saker från den ljusa sidan och välja glädje så ofta som möjligt.

Idag fick vi friska upp minnet i hur man trär och syr på maskin (det var ett bra tag sedan sist för min del kan jag avslöja!) och sen titta genom så många lådor vi hann i kostymförrådet. Sen hade vi hiphop, det var sjukt kul faktiskt! Kändes som att jag hittade den rätta stilen , och fick även en del beröm så det var kul :) Efter lunch hade vi stagefighting hela eftermiddagen. Vi fick lära oss hur man fejkar olika slag och sparkar för att det ska se verkligt ut för publiken. Jag och Anna fightades och satte ihop en liten "koreografi" som blev rätt så bra!

Efter skolan bar det av direkt in till Hässleholm för att prova kläder till modevisningen. Jag började med Esprit och de kläderna var inte alls min stil, en grå klänning med vit polotröja under och leggings. Men det får ju funka! Kläderna jag ska visa för Jansens var jag mer nöjd med. Inte min vanliga stil men ändå snyggt. Det är faktiskt lite i samma stil som nåt Mariette skulle kunnat ha på sig på en spelning, så det var inte illa. Svarta byxor som är rätt stora i skrevet men blir tighta längre ner, ett gönt linne, skinnjacka och pälsväst. (Pälsen är iofs inte Marys stil, men det andra är ganska tycker jag!)

Till slut blev det någon timme i skolan, för att repa inför redovisningarna vi ska ha imorgon, både i sång och dans. Dansen känns bra och den ser jag fram emot, ska jobba jättemycket på att lägga uttryck och känsla på danserna. Sången är jag däremot inte lika säker på! Den ligger INTE bekvämt för fem öre och jag är ganska rädd att rösten kommer spricka. Måste köra en ordentlig uppvärmning innan och verkligen trycka till på de där jobbiga tonerna! Vill verkligen visa att jag kan!



De här affischerna sitter uppe i hela Hässleholm, lite coolt! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0