Showen är över

Jag börjar visst bli ganska dålig på att uppdatera.. Ska försöka bättra mig! Här kommer i alla fall en liten lägesrapport som ska försöka sammanfatta den senaste tiden!

Nu spelade vi sista föreställningen av vår höstshow igår. Ganska sorgligt att aldrg få göra den mer. Men ack så kul det har varit!!! Vi spelade sammanlagt 6 föreställningar, 3 förra helgen och 3 denna. Förra helgen var en del av mina släktingar och vänner här nere och kollade och de var verkligen jättenöjda. Så kul att man levde upp till förväntningarna när de tog sig tid att åka ner hit och även betalade en ganska stor summa för biljetterna.

Vi ska få en CD med bilder på så då kommer jag lägga upp om det förhoppningsvis finns några bra. Vi har även blivit filmande, så alla ska få varsin filmad version som minne. Fast det blev lite misslyckat! Vi blev nämligen filmade i fredags och just då var vi inte riktigt på topp som vi brukar, vet inte om det berodde på att vi hade haft 5 dagars uppehåll eller var det var. Min solosång blev helt knas, när jag öppnade munnen blev jag helt plötsligt jättehes, vilket jag inte hade varit alls innan när jag sjöng upp eller så! Och vi presterade inte vårt max helt enkelt. Publiken var jättenöjd ändå, men vi själva och lärarna märker ju skillnaden. Så vi fick en ny chans i lördags. Då var även de gamla M1orna här och kollade och shiiiiiit vilken stämning det var! Och vilken skillnad mot dagen innan. Alla gav ALLT och det var till och med så att Malin, vår sånglärare fick gå backstage och säga till oss att tagga ner lite för att alla var så pepp! Sen blev det fest med gamla M1an efteråt, även om vi nya M1or inte kunde festa så hårt eftersom det var show dagen efter.

Igår kunde vi dock släppa allt efter att vi var klara med sista föreställningen. Det lev fest hos Angelica, och vilken sjuk fest det blev alltså! Ska verkligen inte gå in på några detaljer, men våran klass är lite smått galen.

Nu är vi lediga idag och imorgon, pratas om att se Harry Potter på bio ikväll, får se om det blir av! Sen blir det vanliga lektioner igen. Vi håller bland annat på med musikalduetter, där jag sjunger Make Him Mine tillsammans med Angelica. Vi ska verkligen göra den skitbra har vi tänkt! Sen blir det lite dansprojekt och en teaterscen också och säkert massa annat. Jag väntar mig inget annat än fullspäckat schema som vanligt! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0