Halleluja vilken helg det kommer bli!

Kann knappt tro det! Igår kväll gick helgen på bara en sekund från att vara kanonbra till att bli helt oslagbar!

På fredag morgon åker jag och Bona tåget upp till Sthlm för att se Lady Gagas konsert. Väntar mig verkligen det bästa av den, tydligen har hon med sig 25 av sina mest spektakulära kostymer i baggaget och jag kan ju bara tänka mig vilken stämning det kommer bli när en allsångskör på över 20 000 klämmer i med Bad Romance!!!


Sen blir det utgång efter det och på lördag tar vi en shoppingrunda och eventuellt möter upp Emmy en stund. På eftermiddagen bär det av hemåt och av någon alldeles fantastisk anledning går inte tåget längre än till Alingsås, för de ska lägga om spåren eller nåt. Och GISSA VEM som kommer vara i Alingsås just den kvällen och spela på deras Hbt-festival? Ingen mindre än MaryJet herself! Försöker dra med mig Bona dit, men jag har i alla fall pratat med Madde och några fans ska dit så oavsett så har jag några att gå med, så man kan säga att det är spikat!

Tycker faktiskt att det var min tur att få sån här tur den här gången, det har ju varit ett par spelningar som jag verkligen borde gått på, men som någon liten detalj har kommit och förstört. Först var det ju Wic-matchen i Varberg i vintras. Mina kompisar dansar liksom på matchen och jag kanske till och med hade kommit och kollat utan att hon skulle ha spelning, men självklart ligger matchen dagen efter jag har lämnat landet för en solresa till Lanzarote. Sen var det Kolingsborg i april. Jag var i Sthlm hela dagen och tävlade, men var tvungen att åka hem på kvällen, eftersom jag jobbade dagen efter. Sist men inte minst så ska hon spela på FunCity utanför Varberg 22 maj, just då jag är iväg på disco-SM i Västerås. Jag har liksom varit i Varberg i stort sett varenda dag det här läsåret, men just de två enda gångerna Mary kommer dit ska jag naturligtvis vara på annan ort!

Jaja nu kom den här Alingsås-spelningen och vägde upp allt det där! :D 

Men helgen är inte slut där på långa vägar! På söndag ska jag för första gången vara tamburmajor i Göta Lejon och alltså leda hela orkestern. Det kommer bli grejer det, haha! Är riktigt nervös för det, men jag vet ju egentligen att jag kan, så det ska nog kunna gå riktigt bra!

Det enda lilla orosmolnet är min hals som värker som bara den.. Är hemma idag också för att försöka få den att ge med sig. Jag är liksom inte sjuk i övrigt det är bara halsen som håller på och ställer till det för mig. Men så länge jag inte får feber till helgen ska det inte vara några problem, då kan jag klara mig på Ipren och Strepsil :)  Ingen liten arg hals ska få stå i vägen för denna perfekta helg!!! Så det så!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0