Löftis

Det var jättekul att vara på Löftadalens audition idag! Man såg verkligen saker som Lena och Sofia har pratat om det här året. Jättetydligt. Folk som tittade ner i golvet istället för att presentera sig för juryn, hur segt det gick varenda gång de skulle flytta sig i rummet innan det hände något, hur man verkligen fick dra det ur dem för att få fram energi osv. Och man märkte också hur sjukt mycket bättre man själv har blivit på att ta upp nya steg och känna igen danstermer under det här året och att ta i och ta ut stegen och visa att man vill. Nu menar jag inte att alla som sökte var dåliga, verkligen inte!!!! Självklart var det också väldigt roligt att se när någon satte en diagonal perfekt, kickade upp med ett spikrakt ben med full kontroll eller gjorde en klockren dubbelpiruett! Men man såg saker som man vet att man själv har gjort likadant och fått hjälp och insikt hur man ska utveckla och det var väldigt intressant! Och året i Varberg blev med ens ännu mer meningsfullt än jag redan tyckte, när man liksom ser utvecklingen i svart på vitt, för jag vet att jag var precis som de för ett år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0