Hejhopp!

Här är som vanligt mycket på gång! Redovisning på musikalduetterna på måndag och jag och Angelica tränar på för fullt! Vi har gjort den ganska komisk och har sista lektionen med Malin imorgon, så får se vad hon tycker! Sen håller jag och David på med våran koreografi som jag verkligen gillar, känns som att den är helt våran stil, jag är sjukt pepp! Vi ska inte visa den förrän sista veckan, så det är fortfarande gott om tid att finslipa, så vi känner oss rätt lugna! I teatern tränar vi vidare på vår scen, som vi ska redovisa nästa vecka. Kan nog bli riktigt bra, men våran idé är faktiskt sjuk!

Förra helgen hade vi Bad Taste-fest här hos oss, för det var Lisas födelsedag och Anna hade dessutom fyllt år någon vecka innan! Det blev väldigt lyckat och de allra flesta hade varit kreativa med sina outfits, allra bäst lyckades dock Mosse, som fick kvällens pris. Sen fick vi ett litet besök från en väktare.. Fattar inte vem som ringt efter honom, för vi hade gått runt till grannarna innan och bett dem plinga på om de tyckte att vi störde, men tydligen så vågar folk inte komma personligen, utan måste ringa en stackars man som får åka mer än 2 mil för att säga till oss att vara tystare. Känns ju som det hade varit en mer logisk lösning för en granne att gå 10 meter och be oss tagga ner, men vem är jag att döma..? Men det viktigaste var ju att festen var lyckad och det tycker jag verkligen att den var :D

I söndags åkte jag och Anna till Kristianstad. Där spenderade vi någon timme innan vi mötte upp ett gäng från klassen och gick och såg Sweet Charity. Ingen höjdarnivå på den uppsättningen, men vi hade blivit förvarnade på det så det var ingen stor besvikelse. Det roligaste var nog när en sur tant sa till Jimmy för att han skrattade för högt :P "Vi är faktiskt inte här för att titta på dig!" Hahaha och det var inte ens farligt om man jämför med hans vanliga skrattattacker. Jag tror faktiskt att de på scen uppskattar mer om publiken reagerar på det de gör. Applåderar, jublar, skrattar osv. Så var det iaf för oss på höstshowen. Man blir ju grymt mycket mer peppad när man känner stödet från publiken och att man uppskattas!

Idag hade vi förresten ett riktigt hårt fyspass. Det känns ordentligt i musklerna, men det är riktgit gött också faktiskt! Tog ett långt, varmt och härligt bad nu ikväll efter det och känner mig riktigt avslappnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0