Mickteknik

Shit, jag är verkligen slut i huvudet efter idag och det verkar jag inte ensam om i klassen! Alla var nog ganska trötta i morse och de satt i hela dagen. Tror att de flesta var mer eller mindre spända/nervösa inför micktekniken. Det är sjukt utelämnande att försöka göra ett bra och underhållande scenframträdande för sina klasskamrater samtidigt som man vill visa upp sin sångröst/teknik så bra som möjligt och sedan få ärlig och kanske hård kritik från läraren inför alla i gruppen. Men det var verkligen roligt!!!!! Jag sjöng ballad för andra veckan i rad och skulle tänka på att artikulera och öppna munnen mer när jag sjunger. Det skule jag träna ännu mer på till nästa vecka och även på att hålla nacken rak och inte skjuta fram hakan. Men till nästa gång skulle jag välja en lite kaxigare uptempo låt, funderar lite på Sk8er Boi med Avril Lavigne, sjukt mycket text att lära in i så fall och kommer behöva träna mycket på att hålla uppe energin!

De andra lektionerna gick bra, men det känns som att micktekniken var den "stora grejen" alla fokuserade på idag! Vi har verkligen många duktiga sångare i klassen och det känns sjukt kul att vara en del av allt det här. Man blir lite lycklig när man går runt i korridoren och hör någon som klämmer i för fullt i "Don't Stop Me Now" från ena rummet, och sen från nästa dörr hörs en vacker och kraftfull version av "The Power of Love" det är först nu man börjar fatta vilken bra utbildning man har hamnat på och hur mycket man kommer lära sig detta året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0