A lot of things to do..

Idag kändes som en väldigt kort dag. Vi hade bara tre lektioner istället för fyra. Vi började med kör och gjorde den svåraste låten hittills, 6-stämmig var den, men vi fick den att låta bra till slut! Stefan som vi har i kör är sjukt flummig men riktgit duktig, och han är den enda läraren som inte pratar skånska, utan göteborgska så det är gött ;) Sen hade vi teaterproduktion och min grupp började skriva på manus. Känns som att vi är på gång och det kommer nog bli riktigt bra till slut! Sen vart det dramalektion utomhus. Man skulla använda sig av miljön och göra en liten minipjäs. Min grupp valde att gestalta ett gäng människor i olika skeden i livet lite humoristiskt, och jag fick vara den kissnödiga karaktären, det var riktigt roligt!

Imorgon blir det teaterproduktion på morgonen, dvs fortsätta med manuset och kolla läget med de andra. Sen har vi balett. Känns ganska förvirrande, då läraren säger saker som är ganska annorlunda mot Lenas visdomsord som präntats in i mitt huvud hela förra året. Sen blir det mickteknik och vi ska för första gången sjunga för de andra i gruppen. Jag har trännat mycket på min låt både sångmässigt och med uttryck och förflyttning, som var ett krav, så jag känner mig förberedd. Men pirrig såklart, men det tror jag att man ska vara! Kommer bli jättekul i alla fall! Sen avslutas dagen med drama.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0