Halvsjuk tamburmajor med tåspetsskor

Jag tror jag blir helt galen. Nu har jag varit sådär lite halvsjuk hela denna veckan. Vaknat med ont i halsen, trott att det ändå har varit okej, men när jag har börjat dansa har det brutit ut på riktigt. Så nu när jag vaknade i morse och kände mig sådär lite halvkass bestämde jag mig för att stanna hemma idag för säkerhets skull, så får det se till att vara helt bra i morgon! Det suger verkligen att vara sådär lite mit emellan - tillräckligt sjuk för att inte kunna dansa, men ändå tillräckligt frisk för att göra annat än att bara vara hemma och sova! Så idag blir det nog en del film och andra avenyn.

Igår var i alla fall en väldigt bra dag! :D Dansföreställningen som vi såg var helt okej. Väldigt kort faktiskt, men det var väldigt duktiga. Jag är väl inte överförtjust i att kolla på modern dans och tyckte att föreställningen inte hade någon riktig höjdpunkt, men det var inte direkt det att jag satt och somnade och jag tyckte viss delar var intressanta!

Sen bar det av mot dansbutiken för mig och Bona för att prova ut tåspetsskor! Tjejen som hjälpte oss hade själv gått dans på Löftadalen, så när hon fick reda på att vi gick där utbrast hon "oj shit, då har ni Lena, då är det extra viktigt att det blir rätt!" haha lite roligt tyckte jag! Det gick ganska snabbt, så cirka en halvtimme senare kom vi ut från butiken med varsitt par rosa glansiga skor i väskan! Vi kunde knappt bärga oss tills vi fick börja använda dem, så det blev allt en liten provomgång på Göta Lejon och vi kunde faktiskt stå ordentligt på dem båda två! :D:D:D:D





På Göta Lejon-träningen kom nästa roliga sak. Helt utan förvarning sticker Linda fram en tamburmajorstav till mig och säger att den här ska du ha! Jag ska alltså bli tamburmajor till nästa säsong! :D Ska bli jätteroligt. Bob ska antagligen också bli det så vi tränade tillsammans igår och det gick riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0