Grattis Norge :)

Det blev i alla fall en av mina favoriter som vann ESC! Kommer nog gå runt och sjunga "I'm in loooove with a fairytale" resten av helgen nu! Låten sätter sig verkligen på hjärnan. Sen går det ju inte riktigt att förneka att den norske fiolspelande gutten Alexander Rybak är ganska så het!



Spelningen idag krävde verkligen att jag visade prov på hur stresstålig jag är som stämledare, snacka om svettigt för hjärncellerna! Det började med att alla möjliga vägar vi hade tänkt att köra till samlingen var avstängda på grund av Gbg-varvet, (som tur var så var det pappa som körde och inte jag, annars hade jag varit gaaaanska lost) så när jag väl kom till samlingen en kvart innan uppställning var jag lite smått stressad.

Sen visade sig att Isabel, som för övrigt lider av cellskräck och precis börjat våga åka hiss, sitter fast i hissen i lokalen i Gamlestan. Hon skulle kanske hinna till spelningen ändå, så jag fick hitta en lösning så att hon hade en plats om hon trots allt skulle hinna vara med. När jag precis var klar med min toppenbraiga uppställning, som skulle funka både med och utan Issa, kommer Karolina och Karolin, så det blir till att så snabbt som möjligt stoppa in dem i uppställningen med. Lösningen blev väl i alla fall helt okej, men under spelningen känner Pernilla av sin skada i foten och byter plats med Amalia som är fana. Bara det att Amalia är minst en decimeter kortare än Pernilla, så hon ser ganska liten ut på Pernillas gamla plats. Det fanns det dock inte tid för att ändra på under spelningen.

Som tur var hade vi paus mitt i, så jag kunde i lugn och ro ändra om så att uppställningen blev bra, men just när vi skulle ställa upp kommer Rebecka och säger att hon vill vara fana, så det blir till att justera igen! Dessutom hade vi med både 31 och 62 idag (danser med annorlunda uppställningar) så det var ännu fler uppställningar som skulle trollas fram på några röda sekunder.

Undra om någon orkar läsa igenom hela denna otroligt intressanta historia? Vad jag ville få fram var i alla fall att spelningen var väldigt krävande och särskilt med både Nora, Issa och Camilla Skarland i publiken så vill man ju kunna ha lite kraft över till att se glad ut och bjuda på bra dans och inte bara fundera över uppställningar så det knakar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0