Balen

Jaha, så var den över! Blev en sjukt lyckad kväll som bjöd på både det ena och det andra! Alla var jättefina och det blev tonvis med fina bilder. Dessutom gick jag till en fotograf så nu väntar jag med spänning på hur de bilderna blev.

Dagen började med håruppsättningen, som för övrigt tog tre timmar. Jag hade lockigt hår med lite uppsatt och en tiara i. Sen övergick vi till sminkning hemma hos Sandra och efter det fotografering i hennes trädgård. Fotograferingen fortsatte när jag kom hem och sen även tillsammans med några klasskompisar ute på Tjolöholms slott. Stina, som hade startat hela idén med att åka ut dit bev så försenad med sin håruppsättning att hon hon kom med andan i halsen nästan när vi skulle åka och bara hann vara med i max 10 minuter. Därför blev vi lite sena till parken och när vi väl kom dit var det jättesvårt att hitta alla. Och när man väl hittade någon så var nästa försvunnen osv. Något kaosartat, men till slut tror jag att de flesta var samlade.

Sen bar det av med buss mot Valand. Väl där fick vi vänta en halv evighet innan vi äntligen fick komma in och då passade vi esteter bland annat på att dra av en "Pärleporten" på trappan. När vi skulle sätta oss till bords bröt kaoset ut på allvar. Förstår helt ärligt inte vad den så kallade balkomittén har sysslat med!? Flera personer hade helt enkelt blivit bortglömda och inte fått någon bordsplacering och av de som hade blivit placerade var det en hel del som inte hamnat med en enda de hade önskat. Dessutom hade informationen innan varit klart under förväntan. Samma dag som balbiljetterna skulle hämtas ut fick man information om det och skulle man missa det blev det jättekrångligt. Tiden för bussens avgång skulle vi aldrig fått reda på om vi inte själva tagit tag i det och frågat.

Middagen var i alla fall jättegod! Och sedan blev det nattklubb nere på bottenvåningen! Jag hade en sjukt bra kväll som jag aldrig ska glömma!!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0