Poliser och pistoler

Vi var precis framme vid Göta Lejons träningslokaler i Gamlestaden och hade klivit ur bilen. Då fick vi syn på två poliser på andra sidan gatan. De sprang längs med trottoaren och personligen så tyckte jag att det såg lite lustigt ut och att de mest liknade Kling & Klang. Det här kanske kan bli något spännande tänkte vi och fortsatte att iaktta dem. Helt plötsligt drar den ene fram en pistol, som han med stadigt tag håller upp framför sig, samtidigt som de ökar farten i sin otroligt speciella löpstil. Nu förstår vi att det inte är någon liten godissnattare det jagar och det är alldeles för spännande för att vi ska kunna gå där ifrån.

Så hinner de upp en lite halvskum man i skinnjacka, trycker upp honom mot väggen och sätter handbojor på honom, fortfarande utan att ta ner pistolen. I samma stund dyker två polisbilar med blåljus upp, varav en kör i full fart på fel sida av vägen. Då var vi dock tvungna at avslutna beskådningen av denna otroligt fascinerande scen, men det ska bli intressant att se om det står något om det i morgondagens tidning. Det var i alla fall det mest spännande under min dag, det är ju inte varje dag man är med om en riktig arrestering!

Göta Lejon-träningen gick bra. Eftersom alla flaggisar redan har klarat alla danser, har jag kommit på en ny dans åt dem, för att vi ska ha något att träna på den sista månaden innan Lisebergs-premiären. Jag visade upp den för Linda och hon gillade den, så i fortsättningen kommer flaggflickorna lägga till en koreografi signerad Eva Liedholm i sin repertoar! Det känns ju inte fel!

Imorgon har jag inte en enda lektion. Vi börjar egentligen vid 13.00 på torsdagar, men imorgon har vi fått ledigt på eftermiddagen, för att kunna åka till Chalmers eller Göteborgs Universitet, som har öppet hus. Eftersom vi bara går eftermiddagen i vanliga fall så blir det ju då inget kvar. För mig blir det nog en liten tripp till Göteborgs Universitet, för att kolla in lärarprogrammet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0