Brand

Jo, nog har jag varit ute i trädgården mycket idag! Men inte för att ha det skönt i solen, som jag hade tänkt. Jag och mamma skulle precis sätta oss och äta, men jag hann inte ta mer än en tugga innan jag upptäckte att det brann i en handduk precis bredvik köksbordet. Jag blev nog lite förvirrad, för jag tänkte hämta en bunke att fylle med vatten för att hälla på elden, men i all stress letade jag i helt fel skåp. Som tur var tänkte pappa lite vettigare och hämtade brandsläckaren, vilken borde vara det man kommer att tänka på först, men som sagt var jag nog ganska förvirrad. Det var nu ganska stora lågor, men brandsläckaren var effektiv ,så snart var elden släckt.

Dock var det så att det var en pulversläckare och när väl allt lugnat sig märkte vi att halva huset var täckt med ett tunnt lager av ljusblått pulver. Så resten av eftermiddagen tillbringade vi med att dammsuga, våttorka och bära ut i stort sett varenda föremål vi hade i köket, för att torka eller blåsa bort allt pulver. Nu tror jag att jag har pulver överallt, i munnen, näsan, håret och på kläderna och det är säkert en hel massa kvar i köket. Lukten som fortfarande sitter kvar är ju kanske inte heller så jättekul.. Men tur i alla fall att det bara var ett par handdukar och ett förkläde som  brann upp! Antagligen var det en liten bit av en tändsticka som flög iväg när vi skulle tända ljus på bordet och orsakade branden.

Nu väntar en lugn kväll i TV-soffan för min del. Att städa bort pulver tar på krafterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0